Gimnazjum Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Żardenikach: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 1: Linia 1:
 
{{Szkolnictwo infobox  
 
{{Szkolnictwo infobox  
|Nazwa_instytucji =  ...Wymagane...
+
|Nazwa_instytucji =  Gimnazjum Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Żardenikach
|Grafika          =  Koala.jpg (nazwa zdjęcia)... opcja
+
|Grafika          =   
|Opis_grafiki    =  ...Wymagane...
+
|Opis_grafiki    =   
|Data_założenia  =  ...Wymagane...
+
|Data_założenia  =  1999 r.  
|Poziom_szkoły    =  ...Wymagane...
+
|Poziom_szkoły    =  ponadpodstawowy
|Podtyp_szkoły    =  ... Opcjonalne  ...........
+
|Podtyp_szkoły    =  szkoła specjalna
|Profil          =  ... Opcjonalne  ...........
+
|Profil          =   
|Adres            =  ...Wymagane...
+
|Adres            =  Żardeniki 34, 11-320 Jeziorany
|Patron          =  ...Opcjonalne...
+
|Patron          =   
 
}}
 
}}
  
''' Hasło_do_definicji ''' – – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Żardeniki|Żardenikach]]. Szkoła wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Żardenikach|Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Żardenikach]]. Dyrektorem Ośrodka jest [[Danuta Sibierska]]. <br/>
+
''' Gimnazjum Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Żardenikach ''' – – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], w [[Żardeniki|Żardenikach]]. Szkoła wchodzi w skład [[Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Żardenikach|Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Żardenikach]]. Dyrektorem Ośrodka jest [[Danuta Sibierska]]. <br/>
  
 
== Działalność ==
 
== Działalność ==
  
Szkoła Podstawowa przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Nauką w gimnazjum objęci są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną, którzy ukończyli specjalną szkołę podstawową. Nauka trwa 3 lata, nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia. Szkoła realizuje treści z zakresu funkcjonowania w środowisku, plastyki, techniki, muzyki z rytmiką, wychowania fizycznego.
+
Gimnazjum Specjalne przeznaczone jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną.
      Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad udzielania i organizowanizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach z dnia 30 kwietnia 2013 roku wszystkie dzieci objęte są pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Zgodnie z zaleceniami dla każdego ucznia opracowywany jest przez zespół specjalistów indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
 
Przedmiot funkcjonowanie w środowisku obejmuje ćwiczenia w pisaniu, czytaniu i liczeniu, w rozwijaniu umiejętności porozumiewania się z otoczeniem, poznanie środowiska przyrodniczego oraz społeczno-kulturalnego.
 
        Celem edukacji w gimnazjum jest wyposażenie każdego ucznia w takie umiejętności, aby:
 
- porozumiewał się z otoczeniem w możliwie najpełniejszy sposób
 
- był zaradny w życiu codziennym – potrafił zrobić proste zakupy, przygotować posiłek, wezwać pomoc w trudnej lub zagrażającej życiu sytuacji
 
-  w czasie wolnym mógł realizować swoje zainteresowania i ulubione zajęcia
 
- potrafił odpowiednio zachować się w różnych sytuacjach życiowych
 
- najpełniej uczestniczył w życiu społeczny i kulturalnym
 
      Nasi uczniowie korzystają z bogato wyposażonych pracowni gospodarstwa domowego. Pod kierunkiem nauczycieli uczą się gotować, szyć, piec, by móc w przyszłości być pomocnymi w domu i w swoim środowisku lokalnym. zajęcia z techniki  realizowane są także w naszym sadzie i na działce szkolnej.
 
Zajęcia odbywają się w 6 – 8 osobowych zespołach klasowych, w odpowiednio wyposażonych klasopracowniach. Przy doborze do klas decydujące są potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne uczniów. Pozwala to na indywidualizację oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych i rewalidacyjnych.
 
  
    W Gimnazjum kładzie się nacisk na kształcenie umiejętności praktycznych tj. zajęcia plastyczne, zajęcia z gospodarstwa domowego, elementy pracy z komputerem, które przygotowują młodzież do nauki w Szkole Przysposabiającej do Pracy.
+
Proces edukacyjny trwa 3 lata, ale nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia. Zajęcia odbywają się w 6–8 osobowych zespołach klasowych, o których doborze decyduje potrzeba edukacyjna i możliwości psychofizyczne uczniów. Pozwala to na indywidualizację oddziaływań dydaktyczno–wychowawczych i rewalidacyjnych. Nad prawidłowym przebiegiem procesu edukacyjno–terapeutycznego uczniów czuwa wychowawca klasy wspierany przez nauczyciela wf-u, nauczyciela gimnastyki korekcyjnej, logopedę.
      Uczniowie rozwijają swoje zainteresowania i zdolności biorąc udział w wielu imprezach i olimpiadach sportowych, konkursach recytatorskich, występach taneczno – wokalnych i teatralnych. Duże znaczenie dla rozwoju uczniów mają, corocznie organizowane, wycieczki do znanych i ciekawych miejsc. Integralną częścią procesu edukacji w gimnazjum jest rewalidacja indywidualna, wspierająca rozwój dziecka.
+
 
      Nad prawidłowym przebiegiem procesu edukacyjno – terapeutycznego uczniów czuwa wychowawca klasy wspierany przez nauczyciela wf-u, nauczyciela gimnastyki korekcyjnej, logopedę.
+
W trakcie kształcenia realizuje się treści z zakresu:
 +
 +
* funkcjonowania w środowisku: ćwiczenia w pisaniu, czytaniu i liczeniu, w rozwijaniu umiejętności porozumiewania się z otoczeniem, poznanie środowiska przyrodniczego oraz społeczno-kulturalnego;
 +
* plastyki;
 +
* techniki;
 +
* muzyki z rytmiką;
 +
* wychowania fizycznego.
 +
 
 +
Uczniowie objęci są pomocą psychologiczno-pedagogiczną, a dla każdego z nich układa się indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
 +
 
 +
Wychowankowie korzystają także z pracowni gospodarstwa domowego, gdzie pod kierunkiem nauczycieli uczą się gotować, szyć i piec.
 +
W Gimnazjum Specjalnym rozwija się również inne umiejętności praktyczne poprzez organizację zajęć plastycznych i pracy z komputerem.
 
<br/>
 
<br/>
  

Wersja z 21:42, 17 lis 2014

Gimnazjum Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Żardenikach

Data założenia: 1999 r.
Poziom szkoły: ponadpodstawowy
Podtyp szkoły: szkoła specjalna
Adres: Żardeniki 34, 11-320 Jeziorany


Gimnazjum Specjalne przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Żardenikach – – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, w Żardenikach. Szkoła wchodzi w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Żardenikach. Dyrektorem Ośrodka jest Danuta Sibierska.

Działalność

Gimnazjum Specjalne przeznaczone jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną.

Proces edukacyjny trwa 3 lata, ale nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia. Zajęcia odbywają się w 6–8 osobowych zespołach klasowych, o których doborze decyduje potrzeba edukacyjna i możliwości psychofizyczne uczniów. Pozwala to na indywidualizację oddziaływań dydaktyczno–wychowawczych i rewalidacyjnych. Nad prawidłowym przebiegiem procesu edukacyjno–terapeutycznego uczniów czuwa wychowawca klasy wspierany przez nauczyciela wf-u, nauczyciela gimnastyki korekcyjnej, logopedę.

W trakcie kształcenia realizuje się treści z zakresu:

  • funkcjonowania w środowisku: ćwiczenia w pisaniu, czytaniu i liczeniu, w rozwijaniu umiejętności porozumiewania się z otoczeniem, poznanie środowiska przyrodniczego oraz społeczno-kulturalnego;
  • plastyki;
  • techniki;
  • muzyki z rytmiką;
  • wychowania fizycznego.

Uczniowie objęci są pomocą psychologiczno-pedagogiczną, a dla każdego z nich układa się indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.

Wychowankowie korzystają także z pracowni gospodarstwa domowego, gdzie pod kierunkiem nauczycieli uczą się gotować, szyć i piec. W Gimnazjum Specjalnym rozwija się również inne umiejętności praktyczne poprzez organizację zajęć plastycznych i pracy z komputerem.

Bibliografia


SOSW w Żardenikach, 17.11.2014 r.

Szkolnictwo, 17.11.2014 r.