Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 17: Linia 17:
 
W skład związku wchodzi 12 mazurskich gmin: [[Gmina Banie Mazurskie| gmina Banie Mazurskie]], [[Gmina Budry|gmina Budry]], [[Gmina Giżyko|gmina Giżycko]], [[Gmina Giżyko| gmina Giżyko]], [[Gmina Kruklanki|gmina Kruklanki]], [[Gmina Miłki|gmina Miłki]], [[Gmina Orzysz|gmina Orzysz]], [[Gmina Pozezdrze|gmina Pozezdrze]], [[Gmina Ryn|gmina Ryn]], [[Gmina Srokowo|gmina Srokowo]], [[Gmina Węgorzewo|gmina Węgorzewo]] oraz [[Gmina Wydminy| gmina Wydminy]] (rys. 1).  
 
W skład związku wchodzi 12 mazurskich gmin: [[Gmina Banie Mazurskie| gmina Banie Mazurskie]], [[Gmina Budry|gmina Budry]], [[Gmina Giżyko|gmina Giżycko]], [[Gmina Giżyko| gmina Giżyko]], [[Gmina Kruklanki|gmina Kruklanki]], [[Gmina Miłki|gmina Miłki]], [[Gmina Orzysz|gmina Orzysz]], [[Gmina Pozezdrze|gmina Pozezdrze]], [[Gmina Ryn|gmina Ryn]], [[Gmina Srokowo|gmina Srokowo]], [[Gmina Węgorzewo|gmina Węgorzewo]] oraz [[Gmina Wydminy| gmina Wydminy]] (rys. 1).  
  
'''Rys. 1. Gminy członkowskie Mazurskiego Związku Międzygminnego "Gospodarka Odpadami"'''
+
'''Rys. 1. Gminy członkowskie Mazurskiego Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami'''
  
 
[[Plik:Gminy członkowskie Mazurskiego Związku Międzygminnego - Gospodarka Odpadami.jpg]]
 
[[Plik:Gminy członkowskie Mazurskiego Związku Międzygminnego - Gospodarka Odpadami.jpg]]
  
Źródło: [http://mzmgo.mazury.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=30 Mazurskiego Związku Międzygminnego "Gospodarka Odpadami"] [10.12.2013].
+
Źródło: [http://mzmgo.mazury.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=30 Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami] [10.12.2013].
 
Teren na którym działa Związek obejmuje powierzchnię 2 582 km<sup>2</sup> i zamieszkuje go ok. 98 tys. osób. Charakteryzuje się on dużym udziałem (około 40%) wód i lasów w ogólnej powierzchni oraz brakiem rozwiniętego przemysłu, co powoduje, że ponad 30% mieszkańców pozostaje bez stałego zatrudnienia.
 
Teren na którym działa Związek obejmuje powierzchnię 2 582 km<sup>2</sup> i zamieszkuje go ok. 98 tys. osób. Charakteryzuje się on dużym udziałem (około 40%) wód i lasów w ogólnej powierzchni oraz brakiem rozwiniętego przemysłu, co powoduje, że ponad 30% mieszkańców pozostaje bez stałego zatrudnienia.
  
Linia 29: Linia 29:
 
**objęcie wszystkich właścicieli nieruchomości na terenie gmin - Członków Związku systemem gospodarowania odpadami komunalnymi
 
**objęcie wszystkich właścicieli nieruchomości na terenie gmin - Członków Związku systemem gospodarowania odpadami komunalnymi
 
**nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacji zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
 
**nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacji zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
**ustanowienie selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmującego, co najmniej następujące frakcje odpadów: papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji
+
**ustanowienie selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmującego co najmniej następujące frakcje odpadów: papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji
**tworzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców gmin – Członków Związku, w tym wskazanie miejsc, w których mogą być prowadzone zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzącego z gospodarstw domowych
+
**tworzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców gmin – Członków Związku, w tym wskazanie miejsc, w których mogą być prowadzone zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzącego z gospodarstw domowych
 
**zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania
 
**zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania
**prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
+
**prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych
 
**udostępnienie na stronie internetowej Związku oraz w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gmin – Członków Związku informacji o:  
 
**udostępnienie na stronie internetowej Związku oraz w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gmin – Członków Związku informacji o:  
***podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu poszczególnych gmin – członków Związku
+
***podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu poszczególnych gmin – Członków Związku
 
***miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu poszczególnych gmin – Członków Związku zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania
 
***miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu poszczególnych gmin – Członków Związku zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania
 
***osiągniętych przez Związek oraz podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, które nie działają na podstawie umowy na odbieranie odpadów komunalnych zawartej w następstwie przetargu i nie świadczą takiej usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki, w danym roku kalendarzowym wymaganych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych
 
***osiągniętych przez Związek oraz podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, które nie działają na podstawie umowy na odbieranie odpadów komunalnych zawartej w następstwie przetargu i nie świadczą takiej usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki, w danym roku kalendarzowym wymaganych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych
 
***zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, o których mowa we właściwych przepisach prawa
 
***zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, o których mowa we właściwych przepisach prawa
**dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Związku w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi
+
**dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Związku w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi
 
**prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z przepisów prawa
 
**prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z przepisów prawa
**prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
+
**prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
**wykonywanie wszelkich obowiązków sprawozdawczych określonych przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,
+
**wykonywanie wszelkich obowiązków sprawozdawczych określonych przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie
**uchwalanie aktów prawa miejscowego w celu realizacji praw i obowiązków Związku;
+
**uchwalanie aktów prawa miejscowego w celu realizacji praw i obowiązków Związku
 
*utrzymanie i rekultywacja starych wysypisk śmieci
 
*utrzymanie i rekultywacja starych wysypisk śmieci
 
 
== Struktura organizacji ==
 
== Struktura organizacji ==
 
+
Władzami Związku są: Zarząd Związku, Zgromadzenie Związku, Komisja Rewizyjna.
Władzami Związku są : Zarząd Związku, Zgromadzenie Związku, Komisja Rewizyjna.
 
  
 
W skład Zarządu wchodzą:
 
W skład Zarządu wchodzą:
Linia 74: Linia 72:
 
== Bibliografia ==
 
== Bibliografia ==
  
[http://mzmgo.mazury.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=30 Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami] [10.12.2013]
+
[http://mzmgo.mazury.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=30 Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami] [10.12.2013]<br>
 
 
 
[http://mzmgo.mazury.pl/images/stories/statut_mzmgo_2012-12-27.pdf Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami, Statut] [15.06.2014]
 
[http://mzmgo.mazury.pl/images/stories/statut_mzmgo_2012-12-27.pdf Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami, Statut] [15.06.2014]
 
 
<br/>
 
<br/>
[[Kategoria:Gospodarka]][[Kategoria:Gospodarka komunalna]][[Kategoria:Związki komunalne]][[Kategoria:Giżycko]]<br />
+
[[Kategoria:Gospodarka]][[Kategoria:Gospodarka komunalna]][[Kategoria:Związki komunalne]][[Kategoria:Giżycko]]<br>

Wersja z 10:37, 9 lip 2014

Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami

Logo Mazurski Związek Międzygminny - Gospodarka Odpadami.jpeg
Przedmiot działalności: ochrona środowiska; utrzymanie i rekultywacja starych wysypisk śmieci.
Adres: ul. Wodna 4

11-500 Giżycko

E-mail: biuro@mzmgo.mazury.pl
Telefon: (87) 428 43 40
Strona internetowa: mzmgo.mazury.pl

Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami – podmiot powołany do wykonywania zadań publicznych. Posiada osobowość prawną. Organem stanowiącym i kontrolnym jest Zgromadzenie Związku, na czele którego od 2013 r. stoi Józef Karpiński. Z kolei organem wykonawczym jest Zarząd, którym od 2013 r. kieruje Wojciech Ogłuszka.

Informacje ogólne

Mazurski Związek Międzygminny "Gospodarka Odpadami" z siedzibą w Giżycku został wpisany do Rejestru Związków Międzygminnych 12 października 2004 r. Pierwszy Statut ogłoszono w Dzienniku Urzędowym województwa warmińsko-mazurskiego nr 150 z 29 października 2004 r. (poz. 1858). Kolejne zmiany ogłaszane były w Dzienniku Urzędowym województwa warmińsko-mazurskiego nr 104 z 24 lipca 2006r. (poz. 1682), nr 179 z 27 listopada 2009 r. (poz. 2435), z 28 grudnia 2012 r. (poz. 3764).

W skład związku wchodzi 12 mazurskich gmin: gmina Banie Mazurskie, gmina Budry, gmina Giżycko, gmina Giżyko, gmina Kruklanki, gmina Miłki, gmina Orzysz, gmina Pozezdrze, gmina Ryn, gmina Srokowo, gmina Węgorzewo oraz gmina Wydminy (rys. 1).

Rys. 1. Gminy członkowskie Mazurskiego Związku Międzygminnego – Gospodarka Odpadami

Gminy członkowskie Mazurskiego Związku Międzygminnego - Gospodarka Odpadami.jpg

Źródło: Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami [10.12.2013]. Teren na którym działa Związek obejmuje powierzchnię 2 582 km2 i zamieszkuje go ok. 98 tys. osób. Charakteryzuje się on dużym udziałem (około 40%) wód i lasów w ogólnej powierzchni oraz brakiem rozwiniętego przemysłu, co powoduje, że ponad 30% mieszkańców pozostaje bez stałego zatrudnienia.

Do zadań Związku należy wspólne planowanie i wykonywanie zadań z zakresu ochrony środowiska, tj.:

  • zapewnienie czystości i porządku na terenie obejmującym granice administracyjne gmin – członków Związku, w tym:
    • zapewnienie budowy, utrzymania i eksploatacji własnej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych
    • objęcie wszystkich właścicieli nieruchomości na terenie gmin - Członków Związku systemem gospodarowania odpadami komunalnymi
    • nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacji zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
    • ustanowienie selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmującego co najmniej następujące frakcje odpadów: papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji
    • tworzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców gmin – Członków Związku, w tym wskazanie miejsc, w których mogą być prowadzone zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzącego z gospodarstw domowych
    • zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania
    • prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych
    • udostępnienie na stronie internetowej Związku oraz w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gmin – Członków Związku informacji o:
      • podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu poszczególnych gmin – Członków Związku
      • miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu poszczególnych gmin – Członków Związku zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania
      • osiągniętych przez Związek oraz podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, które nie działają na podstawie umowy na odbieranie odpadów komunalnych zawartej w następstwie przetargu i nie świadczą takiej usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki, w danym roku kalendarzowym wymaganych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych
      • zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, o których mowa we właściwych przepisach prawa
    • dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Związku w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi
    • prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z przepisów prawa
    • prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
    • wykonywanie wszelkich obowiązków sprawozdawczych określonych przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie
    • uchwalanie aktów prawa miejscowego w celu realizacji praw i obowiązków Związku
  • utrzymanie i rekultywacja starych wysypisk śmieci

Struktura organizacji

Władzami Związku są: Zarząd Związku, Zgromadzenie Związku, Komisja Rewizyjna.

W skład Zarządu wchodzą:

  • przewodniczący: Wojciech Ogłuszka
  • pozostali członkowie: Paweł Czacharowski (Gmina Miejska Giżycko), Krzysztof Piwowarczyk (burmistrz Gminy Węgorzewo).

Zgromadzenie Związku Międzygminnego "Gospodarka Komunalna" tworzą:

  • przewodniczący: Józef Karpiński (burmistrz miasta i gminy Ryn)
  • pozostali członkowie: Juliusz Leczycki (przedstawiciel Rady Miasta i Gminy w Rynie), Ryszard Bogusz (wójt gminy Banie Mazurskie), Karol Szablak (przedstawiciel Rady Gminy w Baniach Mazurskich), Józef Markiewicz (wójt gminy Budry), Zdzisław Jaśków (Przedstawiciel Rady Gminy w Budrach), Jolanta Piotrowska (burmistrz miasta Giżycko), Paweł Czacharowski (przedstawiciel Rady Miasta w Giżycku), Andrzej Sieroński (wójt gminy Giżycko), Artur Pawlukowski (przedstawiciel Rady Gminy w Giżycku), Władysław Gładkowski (wójt gminy Kruklanki), Jerzy Piniaha (przedstawiciel Rady Gminy w Kruklankach), Stanisław Wąsiakowski (wójt gminy Miłki), Józef Osinka (przedstawiciel Rady Gminy w Miłkach), Tomasz Sulima (burmistrz Orzysza), Adam Myka (przedstawiciel Rady Gminy Orzysz), Marzenna Supranowicz (wójt gminy Pozezdrze), Marian Kaczorowski (przedstawiciel Rady Gminy w Pozezdrzu), Franciszek Andruszkiewicz (wójt gminy Srokowo), Stanisław Kachniarz (Przedstawiciel Rady Gminy w Srokowie), Krzysztof Piwowarczyk (Burmistrz Gminy Węgorzewo), Henryk Niedziółka (przedstawiciel Rady Gminy Węgorzewo), Radosław Król (wójt gminy Wydminy), Ewa Kulpińska-Mejor (przedstawiciel Rady Gminy w Wydminach).

W pracach Komisji Rewizyjnej uczestniczą:

  • Juliusz Leczycki (przewodniczący)
  • Stanisław Wąsiakowski (astępca przewodniczącego)
  • Tomasz Sulima (członek)
  • Ewa Kulpińska-Mejor (członek)
  • Zdzisław Jaśków (członek)

Dane kontaktowe

Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami
ul. Wodna 4, 11-500 Giżycko
tel.: (87) 428 43 40
fax.: (87) 429 13 75
kontakt e-mail przez stronę: mzmgo.mazury.pl
biuro@mzmgo.mazury.pl

Bibliografia

Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami [10.12.2013]
Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami, Statut [15.06.2014]