Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja zweryfikowana]
(Działalność organizacyjna)
 
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Szkolnictwo infobox  
 
{{Szkolnictwo infobox  
|Nazwa_instytucji =  Przedszkole przy Zespole Szkół Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku
+
|Nazwa_instytucji =  Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku
|Grafika          =  Koala.jpg (nazwa zdjęcia)... opcja
+
|Grafika          =   
|Opis_grafiki    =  ...Wymagane...
+
|Opis_grafiki    =   
 
|Data_założenia  =  XX w.
 
|Data_założenia  =  XX w.
 
|Poziom_szkoły    =  przedszkolny
 
|Poziom_szkoły    =  przedszkolny
Linia 10: Linia 10:
 
|Patron          =
 
|Patron          =
 
}}
 
}}
 
+
'''Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku''' – placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], wchodząca w skład [[Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sząbruku|Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sząbruku]]. W zespole funkcjonuje również [[Szkoła Podstawowa w Sząbruku|Szkoła Podstawowa]]. Dyrektorem Zespołu jest obecnie [[Bolesław Korosteński]].<br/><br/>
'''Przedszkole przy Zespole Szkół Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku''' – Placówka oświatowa w [[województwo warmińsko-mazurskie|województwie warmińsko-mazurskim]], wchodząca w skład [[Zespół Szkół Szkolno-Przedszkolny w Sząbruku|Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sząbruku]]. Dyrektorem Zespołu jest [[Bolesław Korosteński]].<br/>
 
 
== Historia ==
 
== Historia ==
...
+
Przedszkole powstało w XX w. Wraz ze Szkołą Podstawową w [[Sząbruk|Sząbruku]], która funkcjonowała już od XVII w., utworzono Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sząbruku.
 
<br/>
 
<br/>
 
== Cele i zadania ==
 
== Cele i zadania ==
...
+
Głównym celem oddziaływań wychowawczych przedszkola jest kształtowanie prawidłowych postaw funkcjonowania w grupie w oparciu o wzmocnienia pozytywne, czyli społeczne pochwały (indywidualne, grupowe i przed rodzicem) i konkretne nagrody (nagrody rzeczowe, dyplomy, medale, różne emblematy itp.).
<br/>
+
W budowaniu systemu motywacji placówka stosuje następujące zasady zapisane w Programie wychowawczym przedszkola:
 +
*"łączyć nagrody konkretne ze społecznymi
 +
*stosować nagrody zaraz po wystąpieniu zachowania pożądanego
 +
*przechodzić od nagradzania ciągłego do sporadycznego
 +
*unikać nadmiaru nagród
 +
*skonsultować nagrody z rodzicami
 +
*nagradzać również próby wykonania czynności, wysiłek, a nie tylko efekt
 +
*zachować konsekwencję w stosowaniu wzmocnień
 
== Kadra pedagogiczna ==
 
== Kadra pedagogiczna ==
 
W przedszkolu pracuje aktualnie (2014/2015) trzech nauczycieli: Ligia Sienkiewicz, Agnieszka Greifenberg, Ludmiła Anna Paczyńska.   
 
W przedszkolu pracuje aktualnie (2014/2015) trzech nauczycieli: Ligia Sienkiewicz, Agnieszka Greifenberg, Ludmiła Anna Paczyńska.   
 
<br/>
 
<br/>
 
 
== Działalność organizacyjna==
 
== Działalność organizacyjna==
 
Przedszkole pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 06.30 – 16.30. Posiada trzy oddziały: grupę starszą, grupę młodszą i grupę "0".
 
Przedszkole pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 06.30 – 16.30. Posiada trzy oddziały: grupę starszą, grupę młodszą i grupę "0".
 
  
 
Organizacja dnia obejmuje swoim zakresem następujące działania:
 
Organizacja dnia obejmuje swoim zakresem następujące działania:
 
*6.30 - 7.45: Rozpoczęcie dnia w przedszkolu, schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z dziećmi i ich rodzicami, swobodna działalność dzieci, zabawy ogólnorozwojowe, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne.Ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne. Przygotowanie pomocy i materiałów do zajęć i zabaw.
 
*6.30 - 7.45: Rozpoczęcie dnia w przedszkolu, schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z dziećmi i ich rodzicami, swobodna działalność dzieci, zabawy ogólnorozwojowe, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne.Ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne. Przygotowanie pomocy i materiałów do zajęć i zabaw.
*7.45 - 8.00: Porządkowanie sali, ćwiczenia poranne, zabiegi higieniczne, przygotowanie do posiłku.
+
*7.45 8.00: Porządkowanie sali, ćwiczenia poranne, zabiegi higieniczne, przygotowanie do posiłku
*8.00 - 8.30: Śniadanie - doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Zabiegi higieniczne po śniadaniu ( mycie zębów).
+
*8.00 8.30: Śniadanie doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Zabiegi higieniczne po śniadaniu ( mycie zębów)
*8.30 - 9.00: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
+
*8.30 9.00: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
*9.00 - 9.45: Zajęcia dydaktyczne z realizacją podstawy programowej MEN. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjno-wychowawczych wyzwalających twórczą postawę i ekspresję dzieci o charakterze poszerzającym temat lub kształtującym. Zajęcia kierowane przez nauczyciela, zabawy dydaktyczne, tematyczne, ruchowe, muzyczne.
+
*9.00 9.45: Zajęcia dydaktyczne z realizacją podstawy programowej MEN. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjno-wychowawczych wyzwalających twórczą postawę i ekspresję dzieci o charakterze poszerzającym temat lub kształtującym. Zajęcia kierowane przez nauczyciela, zabawy dydaktyczne, tematyczne, ruchowe, muzyczne
*9.45 - 10.00: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
+
*9.45 10.00: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
*10.00 - 11.00: Pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne (w razie braku pogody w sali). Zabawy badawcze, poznawanie różnych środowisk przyrodniczych.
+
*10.00 11.00: Pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne (w razie braku pogody w sali). Zabawy badawcze, poznawanie różnych środowisk przyrodniczych
*11.00 - 11. 30: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Przygotowanie do obiadu – porządkowanie sali, czynności higieniczne.
+
*11.00 11. 30: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Przygotowanie do obiadu – porządkowanie sali, czynności higieniczne
*11.30- 12.00: Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
+
*11.30 12.00: Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
*12.00 - 14.00: Odpoczynek na leżakach. Zabawy, zajęcia o charakterze relaksacyjnym (rozluźnienie, wyciszenie dzieci za pomocą różnych technik relaksacji, np. elementy bajkoterapii, muzykoterapii).
+
*12.00 14.00: Odpoczynek na leżakach. Zabawy, zajęcia o charakterze relaksacyjnym (rozluźnienie, wyciszenie dzieci za pomocą różnych technik relaksacji, np. elementy bajkoterapii, muzykoterapii)
*14.00 - 14.20: Podwieczorek.
+
*14.00 14.20: Podwieczorek
*14.20 - 16.30: Zabawy zorganizowane i dowolne z inicjatywy dzieci, zajęcia plastyczne, muzyczno- ruchowe, zabawy w teatr, praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym i wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry edukacyjne z małym zespołem, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci. Przedstawiona organizacja dnia ma charakter ramowy , mogą wystąpić niewielkie zmiany w zależności od grupy.
+
*14.20 16.30: Zabawy zorganizowane i dowolne z inicjatywy dzieci, zajęcia plastyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy w teatr, praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym i wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry edukacyjne z małym zespołem, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.
  
Placówka organizuje, oprócz zajęć przewidzianych ustawowo, zajęcia dodatkowe, np. rytmikę, tańce, naukę języka angielskiego – w całości opłacane przez rodziców. Odbywa się to w miarę potrzeb rodziców i możliwości organizacyjnych przedszkola.
+
Przedstawiona organizacja dnia ma charakter ramowy, mogą wystąpić niewielkie zmiany w zależności od grupy.
<br/>
 
  
== Absolwenci ==
+
Placówka organizuje oprócz zajęć przewidzianych ustawowo zajęcia dodatkowe, np. rytmikę, tańce, naukę języka angielskiego – w całości opłacane przez rodziców. Odbywa się to w miarę potrzeb rodziców i możliwości organizacyjnych przedszkola.
...
 
<br/>
 
== Ciekawostki ==
 
...
 
 
<br/>
 
<br/>
 
== Bibliografia ==
 
== Bibliografia ==
 +
 +
[http://www.zspszabruk.pl Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sząbruku][13.11.2014]<br/>
 +
[http://www.szkolnictwo.pl szkolnictwo.pl][13.11.2014]
 
<br/>
 
<br/>
[http://www.zspszabruk.pl Sząbruk][13.11.2014]<br/>
+
[[Kategoria: Szkolnictwo]] [[Kategoria: Przedszkola]] [[Kategoria: Gietrzwałd (gmina wiejska)]]<br />
[http://www.szkolnictwo.pl Szkolnictwo][13.11.2014]
 
<br/>
 
 
 
[[Kategoria: Szkolnictwo]] [[Kategoria: Przedszkole]]<br />
 

Aktualna wersja na dzień 22:24, 28 lut 2015

Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku

Data założenia: XX w.
Poziom szkoły: przedszkolny
Podtyp szkoły: przedszkole
Adres: ul. Samulowskiego 1, 11-036 Gietrzwałd

Przedszkole przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sząbruku – placówka oświatowa w województwie warmińsko-mazurskim, wchodząca w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sząbruku. W zespole funkcjonuje również Szkoła Podstawowa. Dyrektorem Zespołu jest obecnie Bolesław Korosteński.

Historia

Przedszkole powstało w XX w. Wraz ze Szkołą Podstawową w Sząbruku, która funkcjonowała już od XVII w., utworzono Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sząbruku.

Cele i zadania

Głównym celem oddziaływań wychowawczych przedszkola jest kształtowanie prawidłowych postaw funkcjonowania w grupie w oparciu o wzmocnienia pozytywne, czyli społeczne pochwały (indywidualne, grupowe i przed rodzicem) i konkretne nagrody (nagrody rzeczowe, dyplomy, medale, różne emblematy itp.). W budowaniu systemu motywacji placówka stosuje następujące zasady zapisane w Programie wychowawczym przedszkola:

  • "łączyć nagrody konkretne ze społecznymi
  • stosować nagrody zaraz po wystąpieniu zachowania pożądanego
  • przechodzić od nagradzania ciągłego do sporadycznego
  • unikać nadmiaru nagród
  • skonsultować nagrody z rodzicami
  • nagradzać również próby wykonania czynności, wysiłek, a nie tylko efekt
  • zachować konsekwencję w stosowaniu wzmocnień

Kadra pedagogiczna

W przedszkolu pracuje aktualnie (2014/2015) trzech nauczycieli: Ligia Sienkiewicz, Agnieszka Greifenberg, Ludmiła Anna Paczyńska.

Działalność organizacyjna

Przedszkole pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 06.30 – 16.30. Posiada trzy oddziały: grupę starszą, grupę młodszą i grupę "0".

Organizacja dnia obejmuje swoim zakresem następujące działania:

  • 6.30 - 7.45: Rozpoczęcie dnia w przedszkolu, schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z dziećmi i ich rodzicami, swobodna działalność dzieci, zabawy ogólnorozwojowe, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne.Ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne. Przygotowanie pomocy i materiałów do zajęć i zabaw.
  • 7.45 – 8.00: Porządkowanie sali, ćwiczenia poranne, zabiegi higieniczne, przygotowanie do posiłku
  • 8.00 – 8.30: Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Zabiegi higieniczne po śniadaniu ( mycie zębów)
  • 8.30 – 9.00: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
  • 9.00 – 9.45: Zajęcia dydaktyczne z realizacją podstawy programowej MEN. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjno-wychowawczych wyzwalających twórczą postawę i ekspresję dzieci o charakterze poszerzającym temat lub kształtującym. Zajęcia kierowane przez nauczyciela, zabawy dydaktyczne, tematyczne, ruchowe, muzyczne
  • 9.45 – 10.00: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
  • 10.00 – 11.00: Pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne (w razie braku pogody w sali). Zabawy badawcze, poznawanie różnych środowisk przyrodniczych
  • 11.00 – 11. 30: Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Przygotowanie do obiadu – porządkowanie sali, czynności higieniczne
  • 11.30 – 12.00: Obiad – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
  • 12.00 – 14.00: Odpoczynek na leżakach. Zabawy, zajęcia o charakterze relaksacyjnym (rozluźnienie, wyciszenie dzieci za pomocą różnych technik relaksacji, np. elementy bajkoterapii, muzykoterapii)
  • 14.00 – 14.20: Podwieczorek
  • 14.20 – 16.30: Zabawy zorganizowane i dowolne z inicjatywy dzieci, zajęcia plastyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy w teatr, praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym i wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry edukacyjne z małym zespołem, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.

Przedstawiona organizacja dnia ma charakter ramowy, mogą wystąpić niewielkie zmiany w zależności od grupy.

Placówka organizuje oprócz zajęć przewidzianych ustawowo zajęcia dodatkowe, np. rytmikę, tańce, naukę języka angielskiego – w całości opłacane przez rodziców. Odbywa się to w miarę potrzeb rodziców i możliwości organizacyjnych przedszkola.

Bibliografia

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sząbruku[13.11.2014]
szkolnictwo.pl[13.11.2014]