Eksport jachtów i łodzi: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja zweryfikowana] |
(→Znaczenie dla regionu) |
|||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Eksport jachtów i łodzi''' – dział [[Eksport|eksportu]] polegający na wywozie za granicę danego kraju jachtów i łodzi. Eksport stanowi 90% produkcji sektora jachtowego w Polsce i jest to 0,15% wartości całego eksportu kraju. Przemysł jachtowy stał się jedną z polskich specjalności eksportowych ze względu na istotną rolę dla równomiernego rozwoju regionalnego Polski, liczbę nowych miejsc pracy oraz jego olbrzymi potencjał eksportowy. Przedsiębiorstwa eksportowe z [[Województwo warmińsko-mazurskie|województwa warmińsko-mazurskiego]] przodują w produkcji wysokiej jakości jachtów i łodzi. | '''Eksport jachtów i łodzi''' – dział [[Eksport|eksportu]] polegający na wywozie za granicę danego kraju jachtów i łodzi. Eksport stanowi 90% produkcji sektora jachtowego w Polsce i jest to 0,15% wartości całego eksportu kraju. Przemysł jachtowy stał się jedną z polskich specjalności eksportowych ze względu na istotną rolę dla równomiernego rozwoju regionalnego Polski, liczbę nowych miejsc pracy oraz jego olbrzymi potencjał eksportowy. Przedsiębiorstwa eksportowe z [[Województwo warmińsko-mazurskie|województwa warmińsko-mazurskiego]] przodują w produkcji wysokiej jakości jachtów i łodzi. | ||
<br/><br/> | <br/><br/> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
== Znaczenie dla regionu == | == Znaczenie dla regionu == | ||
Zainteresowanie turystów zarówno krajowych, jak i zagranicznych regionem [[Warmia|Warmii]] i [[Mazury|Mazur]] wynika przede wszystkim z niepowtarzalnych walorów naturalnych tego obszaru. Rozwojowi turystyki sprzyja położenie i struktura geograficzna regionu (jeziora, rzeki, system kanałów ze śluzami łączący zbiorniki wodne; lasy i puszcze), niski stopień zanieczyszczenia środowiska naturalnego oraz duża ilość zabytków (zamki gotyckie i kościoły). | Zainteresowanie turystów zarówno krajowych, jak i zagranicznych regionem [[Warmia|Warmii]] i [[Mazury|Mazur]] wynika przede wszystkim z niepowtarzalnych walorów naturalnych tego obszaru. Rozwojowi turystyki sprzyja położenie i struktura geograficzna regionu (jeziora, rzeki, system kanałów ze śluzami łączący zbiorniki wodne; lasy i puszcze), niski stopień zanieczyszczenia środowiska naturalnego oraz duża ilość zabytków (zamki gotyckie i kościoły). | ||
Linia 9: | Linia 6: | ||
Warmia i Mazury słyną z produkcji najwyższej klasy jachtów i łodzi, które cechuje wysoka jakość i komfort użytkowania. Producenci jachtów znajdują swoich odbiorców na całym świecie. | Warmia i Mazury słyną z produkcji najwyższej klasy jachtów i łodzi, które cechuje wysoka jakość i komfort użytkowania. Producenci jachtów znajdują swoich odbiorców na całym świecie. | ||
− | [[Przedsiębiorstwa eksportowe]] i rynki zbytu: | + | [[Przedsiębiorstwa eksportowe]] i ich rynki zbytu: |
* AM YACHT Daniel Margalski ([[Ostróda]]) | * AM YACHT Daniel Margalski ([[Ostróda]]) | ||
Holandia | Holandia | ||
Linia 22: | Linia 19: | ||
== Bibliografia == | == Bibliografia == | ||
− | ''Możliwości eksportowe województwa warmińsko-mazurskiego'', [Katalogi eksportowe z lat 2009, 2010, 2011, 2012], Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego | + | ''Możliwości eksportowe województwa warmińsko-mazurskiego'', [Katalogi eksportowe z lat 2009, 2010, 2011, 2012], Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego SA w Olsztynie. |
<br/> | <br/> | ||
[[Kategoria:Gospodarka]] [[Kategoria: Ostróda]] [[Kategoria: Olecko (gmina miejsko-wiejska)]] [[Kategoria: Ruciane-Nida (gmina miejsko-wiejska)]] [[Kategoria: Iława]] [[Kategoria: Giżycko]] | [[Kategoria:Gospodarka]] [[Kategoria: Ostróda]] [[Kategoria: Olecko (gmina miejsko-wiejska)]] [[Kategoria: Ruciane-Nida (gmina miejsko-wiejska)]] [[Kategoria: Iława]] [[Kategoria: Giżycko]] |
Aktualna wersja na dzień 17:06, 22 lut 2015
Eksport jachtów i łodzi – dział eksportu polegający na wywozie za granicę danego kraju jachtów i łodzi. Eksport stanowi 90% produkcji sektora jachtowego w Polsce i jest to 0,15% wartości całego eksportu kraju. Przemysł jachtowy stał się jedną z polskich specjalności eksportowych ze względu na istotną rolę dla równomiernego rozwoju regionalnego Polski, liczbę nowych miejsc pracy oraz jego olbrzymi potencjał eksportowy. Przedsiębiorstwa eksportowe z województwa warmińsko-mazurskiego przodują w produkcji wysokiej jakości jachtów i łodzi.
Znaczenie dla regionu
Zainteresowanie turystów zarówno krajowych, jak i zagranicznych regionem Warmii i Mazur wynika przede wszystkim z niepowtarzalnych walorów naturalnych tego obszaru. Rozwojowi turystyki sprzyja położenie i struktura geograficzna regionu (jeziora, rzeki, system kanałów ze śluzami łączący zbiorniki wodne; lasy i puszcze), niski stopień zanieczyszczenia środowiska naturalnego oraz duża ilość zabytków (zamki gotyckie i kościoły).
Warmia i Mazury słyną z produkcji najwyższej klasy jachtów i łodzi, które cechuje wysoka jakość i komfort użytkowania. Producenci jachtów znajdują swoich odbiorców na całym świecie.
Przedsiębiorstwa eksportowe i ich rynki zbytu:
- AM YACHT Daniel Margalski (Ostróda)
Holandia
- Delphia Yachts Kot Sp. j. (Olecko)
Szwecja, Niemcy, Austria, sieć dilerska w Europie, Kanadzie, Japonii, Australii, Rosji
- Mellody Yachts Sp. z o.o. (Ruciane-Nida)
Kraje Unii Europejskiej
- Nautiner Yachts Sp. z o.o. (Giżycko)
Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Włochy, Ukraina
- PHGT "Pod Omegą" Stanisław Kasprzak Sp. j. (Iława)
Węgry, Czechy, Niemcy, Hiszpania, Austria
Bibliografia
Możliwości eksportowe województwa warmińsko-mazurskiego, [Katalogi eksportowe z lat 2009, 2010, 2011, 2012], Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego SA w Olsztynie.